Grande partecipazione ed interesse per i due workshop realizzati la scorsa settimana nell'ambito del progetto RIMROM-storia romana transfrontaliera ad Aquileia.

Due intense mattinate, ricche di contenuti e spunti di riflessione, per divulgare e diffondere la conoscenza della storia e del patrimonio archeologico e culturale di Aquileia ed Ajdovščina.

Venerdì 27 settembre è stato intrapreso “Un viaggio transfrontaliero nell’Aquileia Tardo-Antica” partendo con una conferenza tematica a cura di Cristiano Tiussi (Direttore di Fondazione Aquileia) Andrea Bellavite (Direttore della Basilica Patriarcale di Aquileia) e Luca Villa (Presidente dell’Associazione Nazionale per Aquileia) -che si è svolta all’interno della Domus e Palazzo Episcopale. Si è poi proseguito con una visita tra i più rappresentativi siti di epoca tardo antica, menzionati anche durante la conferenza: la Basilica patriarcale, l’area archeologica degli antichi mercati-Fondo Pasqualis e il Museo archeologico nazionale, che con la sua vasta e pregevole collezione di reperti fornisce uno spaccato chiaro ed esaustivo delle principali tappe dell’evoluzione della città e dei personaggi che ne hanno fatto la storia. La narrazione sviluppata per questa visita guidata è stata chiaramente incentrata sull’epoca e sulle vicende che caratterizzano il progetto in questione.

Sabato 28 settembre si è invece trascorsa “Una giornata tra gli accampamenti dell’Aquileia Tardo-Antica” grazie alle innumerevoli didattiche illustrate dai gruppi di rievocazione KD Vespesjan e Ars Avxilia Legionis nell’ambito dell’evento “Aquileia Splendida Civitas”.  In questo modo è stato possibile immergersi completamente nelle atmosfere di IV secolo, tra gli accampamenti allestiti in Piazza Patriarcato, toccare con mano riproduzioni di manufatti storicamente accurati, cimentarsi nell’attività di tiro con l’arco e assistere in prima persona a una sessione di archeologia sperimentale, relativa alla fusione del vetro con un forno “romano”.

Tra i partecipanti tanti appassionati di storia e archeologia, guide turistiche, accompagnatori turistici, associazioni culturali del territorio e rappresentanti del Comune di Ajdovščina e di istituti di formazione della Regione Friuli Venezia Giulia.

L’attività è stata organizzata da Fondazione Aquileia nell’ambito del progetto RIMROM ed è finanziato dall'Unione europea nell'ambito del Fondo per piccoli progetti (Small Project Fund) GO! 2025 del Programma Interreg VI-A Italia-Slovenia 2021-2027, gestito dal GECT GO.

---------------

REZULTATI ČEZMEJNIH DELAVNIC RIMSKE ZGODOVINE RIMROM

Velika udeležba in zanimanje na dveh delavnicah, ki sta potekali prejšnji teden v okviru projekta RIMROM - čezmejna rimska zgodovina v Ogleju.

Dva intenzivna dopoldneva, bogata z vsebinami in snovmi za razmislek, za razširjanje in širjenje znanja o zgodovini ter arheološki in kulturni dediščini Ogleja in Ajdovščine.

V petek, 27. septembra, je potekalo »Čezmejno potovanje po poznoantični Oglej«, ki se je začelo s tematsko konferenco, ki so jo organizirali Cristiano Tiussi (direktor Oglejske fundacije), Andrea Bellavite (direktor Oglejske patriarhalne bazilike) in Luca Villa ( predsednik Državnega združenja za Oglej) - ki je potekalo v Domu in Škofijski palači. Nato smo nadaljevali z ogledom najbolj reprezentativnih najdišč pozne antike, omenjenih tudi na konferenci: patriarhalne bazilike, arheološkega območja antičnih trgov – Fondo Pasqualis in nacionalnega arheološkega muzeja, ki s svojo obsežno in dragocena zbirka najdb ponuja jasen in izčrpen vpogled v glavne faze razvoja mesta in osebe, ki so ustvarjale njegovo zgodovino. Pripoved, razvita za ta vodeni ogled, je bila jasno osredotočena na obdobje in dogodke, ki so značilni za zadevni projekt.

V soboto, 28. septembra, je bil »Dan med tabori poznoantičnega Ogleja« preživet zahvaljujoč neštetim didaktikam, ki so jih ponazorile poustvarjalne skupine KD Vespesjan in Ars Avxilia Legionis v okviru dogodka »Aquileia Splendida Civitas«. Na ta način se je bilo mogoče popolnoma potopiti v vzdušje 4. stoletja, med tabori, postavljenimi na Piazza Patriarcato, se dotakniti lastnih reprodukcij zgodovinsko natančnih artefaktov, se preizkusiti v lokostrelstvu in iz prve roke biti priča eksperimentalni arheologiji, ki se nanaša na do fuzije stekla z "rimsko" pečjo.

Med udeleženci so bili številni ljubitelji zgodovine in arheologije, turistični vodniki, vodje izletov, lokalna kulturna društva ter predstavniki Občine Ajdovščina in izobraževalnih zavodov Furlanije Julijske krajine.

Dejavnost je organizirala Oglejska fundacija v okviru projekta RIMROM in je financirana s strani Evropske unije v okviru Sklada za male projekte GO! 2025 Programa Interreg VI-A Italija-Slovenija 2021-2027, ki ga upravlja EZTS GO.